Leáll az MSN Messenger!

2006.02.03. 18:22 petro

Talán még megvan a legutóbbi lerohadást okozó hoax, az MSN leállásáról szóló kamuhír.

Egy nap alatt háromszázezer levelet generált, amitől a használhatatlanságig belassultunk.

 Tűzoltásként, ideiglenesen egy címzettet engedélyeztünk csak és kiírtuk gépház üzenbe, hogy letiltottuk a több címzettet, mert megbénít a sok levél. Másnap kaptuk ezt a gyöngyszemet az info@iwiw.net címre:

Sziasztok!

Kaptam egy levelet amit mellékelten bemásoltam.... Szeretném elküldeni az összes ismerősömnek de nem tudom kijelölni mindet, nem ajálja fel az "összes kijelölés"-t. Én vagyok béna, vagy van valami oka? Ja, és helytálló a levél...?

Előre is köszi!!

Üdv.  xxxxx yyyyyyy

 

>> Szervusztok, ezt kérték az msn igazgatói.

>> Heló itt Andy és John, az msn igazgatói, elnézést a zavarásért, de az msn

>> lezárulni készül.  Ez azért van, mert túl sok meggondolatlan ember

>> elhasználja az összes címet (pl. egy ember sok címet regisztráltat csak magának),

>> és nekünk csak 578 regisztrációs helyünk maradt.

>> Ha te meg szeretnéd szüntetni a regisztrációdat, NE KÜLDD TOVÁBB EZT

>> A LEVELET SENKINEK!

>> Ha meg szeretnéd tartani a regisztrációdat, akkor KÜLDD EL

>> MINDENKINEK A CÍMLISTÁDON!

>> Ez nem vicc, le fogjuk állítani a szervereket. Továbbítsátok, kösz.

>> AKI SOHA NEM KÜLDI TOVÁBB EZT A LEVELET, ANNAK A REGISZTRÁCIÓJÁT

>> MEGSZÜNTETJÜK, ÉS KÖTELEZNI FOGJUK 10.00 ANGOL FONT (KB

>> 4000-4200 FT) FIZETÉSÉRE AZ ÚJBOLI HAVI HASZNÁLATÉRT!

>> KÜLDD EL MINDENKINEK A CÍMLISTÁDON!

>> MOST MÁR TUDOD MIT KEL TENNED!

>> DE!!!! NE "TOVÁBBKÜLD"-ÉSSEL("forward") ÉS NE "VÁLASZOL"-ÁSSAL

>> ("reply") KÜLDD TOVÁBB A LEVELET!

>> MÁSOLD ÁT AZ EGÉSZ LEVELET(kijelölés egérrel majd ctrl+c, vagy jobb

>> egérgomb "másolás"), CSINÁLJ ÚJ LEVELET ÉS ILLESZD BE AZ EGÉSZ

>> SZÖVEGET (ctrl+V, vagy jobb egérgomb "belillesztés").

>> KÖSZÖNJÜK A FIGYELMEDET!

>>

>> És az eredeti levél:

>>

>> Hey it is Andy and john the directors of MSN, sorry for

>> the interruption but msn is closing down. this is because too many

>> inconsiderate people are taking up all the name (eg making up lots of different

>> accounts for just one person), we only have 578 names left. If you

>> would like to close your account, DO NOT SEND THIS MESSAGE ON.

>>

>> If you would like to keep your account, then SEND THIS MESSAGE TO

>> EVERYONE ON YOUR CONTACT LIST. This is no joke, we will be shutting

>> down the servers. Send it on, thanks.

>>WHO EVER DOES NOT SEND THIS MESSEAGE, YOUR ACCOUNT WILL BE

>> CLOSED AND YOU >WILL >COST Ł10.00 A MONTH TO USE.

>> SEND THIS TO EVERYONE ON YOUR CONTACT LIST.

>> NOW YOU KNOW WHAT TO DO. PLEASE DO NOT FORWARD THIS or REPLAY.

>>

>> COPY THE WHOLE EMAIL. GO BACK TO YOUR INBOX AND CLICK ON NEW.

>> AND PASTE
>> >THANK YOU FOR YOUR ATTENTION

  Az üzenőfalamon azt írták, hogy ezt valaki a barátjának szánta, szándékosan nagyon buta szöveggel, vicces példaként az értelmetlen lánclevelekre. Sajnos túlbecsülte a barátját.

40 komment

Címkék: hoax körlevelek

A bejegyzés trackback címe:

https://iwiw.blog.hu/api/trackback/id/tr514090

Bence · http://csoszunit.mindenkilapja.hu 2006.02.05. 23:10:08

Csak annyit tudok mondani: LOL

Ez nálam 3x jelent meg...:-S

kad 2006.02.06. 06:36:50

... az a baj, hogy a lakosság nagy része a "túlbecsült" kategóriában van...

és ezt az alábecsültek is megszenvedik :-)

persze hozzám egy ilyen fw sem csapódott be . . .

Hál'sten:-)

Mirkesz 2006.02.06. 07:57:29

Igen igen LOL sajna én is kaptam belőle és nagyon LOL

kunsuru 2006.02.06. 10:50:36

Könyörgöm, akasszuk fel.........:)

MacDeejay 2006.02.06. 11:14:30

Ami itt a legnagyobb baj, hogy az emberek többsége nincs megfelelően tájékoztatva a hoax fogalmáról. Ha esetleg el is jut egy oldalra, ami ezt leírja, mivel bonyolult számítástechnikai dolognak tekinti, nem olvassa el. Ha mindenki tisztában lenne a helyzet súlyosságával, akkor nem küldenének tovább semmi ilyet. Ez alól persze kivétel a sok kis tizenegynehány éves kis fiatal, aki esetleg még poénnak is fogja fel, valamint néhány gyengébb képességű egyed, lásd az említett xy :o). Az akasztási eljárással egyetértek :P . Meg kéne próbálni valahogy tájékoztatni az embereket, amit szerintem pont itt az iwiw-en lehetne legkönnyebben megtenni (és nem a blog-ban, mert azt pont nem a célközönség olvassa, el sem jutnak idáig).

Kovi 2006.02.06. 11:52:08

Mondjuk küldhetnénk egy levelet néhány felhasználónak a hoax-ok veszélyeiről és megkérhetnénk őket, hogy küldjék el minden ismerősüknek... :D

Dávid 2006.02.06. 12:30:50

Igaza van a gyereknek, nálam már le is állt az Msn

The Hedgehog 2006.02.06. 12:55:11

az ilyeneket fognám és viledával, meg vimmel fülön keresztül átmosnám az agyát... buta ember mér' akar okos dolgokat használni? basszájba!

Dönczi 2006.02.06. 17:37:51

Na, akkor ha írnátok a hoax-okról 'magyarul' az jó lenne, baromira, mert próbálkoztam már megérteni, hogy mire is jó ezeket továbbküldözgetni, nem sikerült, mert nekem kínai. Annyit tudok hogy nem jó, úgyhogy vágom őket a kukába, de akkor is rengeteget kapok és bosszant, meg főleg az hogy egy csomóan beveszik:(

Ja, tök jó ez a blog-os rész! Grat!

Száva 2006.02.06. 18:24:46

Én is kaptam belőle egypárat. a "nemtom,de lehet h igaz" tárgyúak a legjobbak...

MacDeejay 2006.02.06. 18:45:19

Dönci: A 'hoax' angolul körülbelül a beugratás, megtévesztés, kacsa kifejezéseknek felel meg. A Hoaxkábel az interneten terjedõ átverést, kacsát, rémhírt és álhírt szûri ki az emailek tömegébõl és némi magyarázat kíséretében megosztja a kedves olvasóval. Ilyen pl. az index.hu hoaxkábele, ahol nagyrészt nyomon lehet követni az átveréseket ( index.hu/tech/hoax/ ). Bár a legjobb megoldás, ha az ember nem küldi szét az ilyen leveleket. ha igaz, akkor úgyis valamelyik portálon hírként szerepel és elég a linket elküldeni az ismerősöknek figyelmeztetésként!

Dénes 2006.02.06. 19:20:17

Kovi!

Ez jó! de inkább ne, lásd a túlbecsült haver esetét. Amúgy egy ismerösöm egy elég drasztikus, de igen hatásos megoldást választott:
Bejelentette az üzenö falon, hogy aki körlevelekkel bombázza, azt kizárja a levelezéséböl. Ennyi.

kexx 2006.02.06. 20:17:28

en csak akkor nem tudtam mit kezdeni magammal, amikor 4. es 5. eves informatikushallgato kolegaktol kaptam meg ezt. dilemma: irjak vissza, es kuldjem el.../ne irjak vissza, kudljem tovabb :P

csabi 2006.02.06. 20:50:50

Itt vagy az emberek agyi kapacitasaval van a baj, vagy csak lustak azt hasznalni... en magam is lusta vagyok igy nem szamoltam ossze, de ugy 15-20 ellentmondas van a levelben, ami kapasbol megcafolja igaz voltat...

Piros 2006.02.06. 22:31:41

Hát, én nem vagyok rá büszke, de az üzenőfalon megtörtént többszöri felszólítás ellenére sem hagyta abba ismerőseim egy része a körlevelezést, ezért vagy hatvanat kizártam a levelesládámból. Volt akitől zsinórban megkaptam az összes éppen divatos körlevelet, macskától msn-ig. Ennek most már egy hónapja, és eléggé lenyugodtak a kedélyek, de nem tudom, hogy levegyem-e őket a tiltóról...
Az ember eredendően balga! Na vajon most mit csináljak? Még egy esély? Mindjárt írok egy körlevelet ennek megszavazására...

HeMK · http://tiszakecske.lap.hu 2006.02.06. 22:38:47

Üdv emberek

Hát de komolyan.. van aki nem gondolkodik? Elöször nem mondom hogy szilárdan megvoltan győződve arról hogy ez hülyeség. De ha végigondoljuk. Regelve vagyunk 1 rendszerbe, ha az adminok akarnak valamit, majd megkeresnek a regelt cimünkön. Nem körlevélben.

Üdvözlettel : HeMK - tiszakecske.lap.hu

sloarai 2006.02.07. 10:48:26

az emberi hülyeség feneketlen mint a valóságsó

crey 2006.02.07. 12:13:48

Sziasztok!

Az még csak hagyján, hogy léteznek olyan vadállatok, akik az ilyeneket elindították az internet buta,debil felhasználói közt. Mert nem mindenki született informatikusnak, elhiszem. Nem ért hozzá, ő csak pötyögni akar a szeretett MSN-jén. Nade könyörgöm, 1 nap alatt érkezett 7 levélből 6 ez volt, na akkor durrant el az agyam. . . Ezeket a rohadt spameket, meg szerencse,balszerencse leveleket már az életben ki nem lehet írtani?
És ami a hab volt a tortán: az iwiw team leállította a csoportos levél küldést (teljesen érthető okokból, mert ha akkor nem lépnek, a sok ostoba még ma is ezeket a szarokat küldözgetné egymásnak), és amire valóban használni kéne a körlevelet, arra már nem tudtam, hanem egyesével ctrl+c,ctrl+v-t használva, külön-külön írhattam meg a meghívókat az osztálytalálkozónkra. HOgy én annak mennyire örültem, és menyire boldog voltam tőle. . . remélem mindenki el tudja képzelni, 25 embernek szétküldeni a meghívókat egyesével :)

Üdv, CreY

suzzy 2006.02.07. 14:51:03

én kb 2naponta kapom ezeket az idiotaságokat, de sose küldöm tovább és azt javaslom mindenkinek h kövesse a példámat

Floyddebarber 2006.02.07. 18:45:46

Ez azt hiszem nem kommentálható... Én is megkaptam ezt vkitől, és nem lepett meg, hogy elhitte. Tényleg ilyen sötét:D Ha már itt tartunk, hadd kérdezzem meg: a kamasutra vírus is csak átverés volt, mert egész reggel erről szólt, hogy ne nkapcsoljuk be 3.án a gépet, mert leformázza a vinyót, meg minden? Én attól még nyugodtan gépeztem, és láss csodát: semmi sem hiányzik!

Barby 2006.02.07. 19:23:20

Sziasztok!
Pár napja nálam is leállt az msn, azóta semmi!
Na jó...hamis levelek meg miegymás..de mit lehet csinálni ilyenkor, újratelepíteni? És mégis mivel lehet védekezni?

sherry 2006.02.07. 19:29:00

a kamasutra vírust az index megírta, és nem a hoaxkábelen, tehát feltételezem, hogy valódi vírus, de hogy megkapd, ahhoz több kell annál, mint hogy bekapcsolod a gépet...
én viszont csak annyit szeretnék tudni, hogy lesz-e valaha újra körlevél funkció, vagy most már örökre ctrl-c ctrl-v-re vagyunk kárhoztatva? és ha lesz újra, MIKOR?

ágens 2006.02.07. 20:22:46

miért csináltok úgy, mintha csak az iwiw-ből lehetne körleveleket írni? az emailküldést már mindenki elfelejtette? az iwiw adatlapján mindenkinek ott van az e-mailcíme. ha valaki olyan fontos, vedd fel a leveleződ címtárába és küldözgesd az emaileket.

david 2006.02.07. 20:23:44

Az msn nem fog leálni, nem engedheti meg magának ezt a luxust, és nem is lesz fizetös ez a levél csak 1 kitalácio semmi más, tény nem a legjobb sokszor van gond vele de nem szünik meg

Spanom 2006.02.07. 23:54:41

De most komolyan !
Az igazgatok kuldenek levelet?
En holnap Bill Gates-szel vacsorazom, megbeszeljuk, hogy ingyenes legyen-e az Xp 2007...

MacDeejay 2006.02.08. 09:59:08

Spanom!

Ne írj ilyet, mert még a végén holnaptól ez megy majd körlevélben :S Legalább ötleteket ne adjunk a tudatlanoknak! :P

SárkányMiki · http://www.sarkanyok.hu 2006.02.08. 10:37:51

A tudatlanoknak vannak ötleteik?

ttboy 2006.02.08. 13:35:48

Ha legközelebb kapsz vmi hasonlót, csak az alábbi linkkel válaszolj (fontos, hogy csak a linkkel):

yikes.tolna.net/hoax

Bánhegyi Magdolna 2006.02.08. 14:37:54

Na helló!

Nem értem miért lett ugyan olyan az iwiw mint akár melyik email-es dolog. Nekem is a tököm kivan mikor kapom a sok hülye levelet, az üvegben lakott macskákról, meg az msn-leállásásról.... nem vagyok ilyenekre kiváncsi csak az ismerőseimmel szeretném tartani a kapcsolatot,nem pedig a sok hülyeséget olvasni. Nem tudom miértr jó ha ezeket tovább külditek. Egy csmó barátomnak szeretnék mehgívót külédeni , de az összeomlás miatt nem tudok...Remélem mihamarabb megoldódik a probléma, és leáll a sok értelmetlen levél!!!

Barby 2006.02.08. 16:38:52

Talán kamuhír, talán csak vírus, az msn, nem megy...nálam!
Pedig én nem küldem tovább semmilyen kamulevelet!

Petya 2006.02.08. 20:27:50

Szánalmas, mekkora barom! :D :D :D ... :D

Glock 2006.02.08. 20:44:33

Nekem tegnap nemcsak az MSN, hanem az egész netem meghalt... Biztos ez a Microsoft bosszúja, amiért nem küldtem tovább az igazgatók levelét minden ismerősömnek ^_^

Piros 2006.02.08. 21:11:29

Egyik halmozottam csökkent agyi képességű barátném még az üzenőfalon is megkért minket, kedves ismerőseit, hogy ne töröljük azonnal a spam-eket, mert fontosak lehetnek. 8)
hahaha hehehe
Hát nem tündéri? Imádom, olyan aranyos:)

Dénes 2006.02.09. 02:46:54

Hát ez még viccnek is rossz. Hello itt Andy és John... persze itt meg Brad és Pitt! És hogy valaki ezt még be is veszi... a butaság tényleg határtalan. Amúgy néha elöfordul, hogy a messenger nem akar beengedni - hát próbálkozni kell. mit is mondott Billy Gates? Kilépni, aztán újraindítani! ez sajna minden Microsoft termékre érvényes. Lehet öket utálni, de azért el kell ismerni, hogy minden kritika és hiba ellenére 1. osztályú szoftvert csinálnak!
"Továbbítsátok, kösz." ez a legjobb!
A baj csak az, hogy ez a sok hibbantagyú ezeket a hozzászólásokat nem olvassa...

lolkicsek 2006.02.09. 08:53:52

Ha nem okozott volna fennakadásokat, és ezzel együtt kellemetlenségeket, szerintem lehetne a hónap poénja. (A kedvemc részem, hogy már csak 578 [ez a szám honnan jött - besz@rás!] reghely maradt. :-D

Amúgy érdemes elolvasni az összes hozzászólást, nem kevés csekély értelmű medvebocs tette itt is tiszteletét. :-)

Pisze 2006.02.09. 10:02:05

Ehhhh... Úgy durván 3 éve sokaltam be én is az idétlen "Küldjétek tovább" típusú levelektől. E-mail és sms formában is áradtak hozzám ezek a vackok. Akkor írtam minden ismerősömnek, hogy lesznek szívesek engem kihagyni ezekből. Nos, nem volt foganatja.
Egy megoldást találtam: minden ilyet csípőből törlök kifelé. Ha esetleg úgy sejtem, hogy valami igazságtartalma talán lehet, továbbküldöm egy nagyon okos és informatikában, egyéb ügyekben jártas ismerősömnek, véleményezésre.
De sajnos, sokan zsigerből küldik tovább a lehető legtöbb embernek.
Én kimondottam utálom, mikor még meg is fenyegetnek benne. ez lesz meg az lesz, ha nem küldöd tovább n+1 embernek x percen belül... Nohiszen! :-)
És hozzá a bocsánatkérő kis szövegek a feladóktól... :-) Bocs, én fiatal vagyok még a halálhoz, vagy ne hari, de nem engedhetem meg magamnak a boldogtalanságot...
Tényleg lehet ezekben hinni?!?

Puskás Attila · http://pasystem.tar.hu 2006.02.09. 13:21:45

A rémhír keltés a butaság ne továbbja!
Inkább ilyet írjatok körlevélbe: "ugorj kútba ha ezt a levelet olvasod!" Hátha így megszabadulunk azoktól akik elhisznek mindent:)

S · http://www.test.hu 2006.02.09. 13:32:27

Nahh az ilyen és hasonló baromságok miatt töröltem a regemet a wiw-en.
Szánalmas, hogy hova fejlődött ez az egész :(
a kezdet kezdetén legalább normális volt a helyzet, de amióta ez az új csapat van, egyre roszabb a helyzet

atild 2006.02.09. 13:44:41

Súlyos moderálást.
A hoax-olók azonnali törlését, tiltását.

arion 2006.02.09. 18:13:01

És mi van az olyan körlevelekkel, mint a 14 ingyenes éjszaka kismilliónyi szállodában Európában, amit hivatalos axeleros (vagy újabban t-online-os) hírlevelekben is hirdetnek. Az ellen miért nem lépett még fel senki? Azt kéri, hogy küldd tovább x számú ismerősödnek, plusz a cég e-mailcímére. Tök mindegy, hogy kapsz-e 14 éjszakát ingyen valahol egy szlovák panzióban, a lényeg, hogy ezért az árért eladtad a barátaid e-mailcímét, és ki tudja, ezeket milyen célokra értékesítik tovább...?
süti beállítások módosítása